#16: Jak z klasą wskazywać niekompetencje innych klubów sportowych?

#16: Jak z klasą wskazywać niekompetencje innych klubów sportowych?

Trudno jest mieć pewność co do kogoś niekompetencji. Rzadko pojawiają się kategoryczne przykłady i nie każdy potrzebuje najlepszego specjalisty na rynku.

Z drugiej strony obowiązkiem trenera jest edukować. Dobrze realizować tę misję również poza gronem swoich zawodników (oni już są w dobrym miejscu).

Tylko jak z klasą wskazywać niekompetencje innych klubów sportowych? Marketingiem. Marketingiem klubu sportowego.

Problem niekompetencji a zachowanie klasy

Trudno rzetelnie ocenić trenera lub klub sportowy na podstawie obserwacji zaledwie wycinka ich pracy. Niewiele widać z zewnątrz. Nie znamy dokładnie warunków współpracy i celu, jaki ma osiągnąć.

Wywoływanie kogokolwiek z imienia i nazwiska (lub nazwy) często będzie bezowocne i postrzegane jako pragnienie uwagi przez kontrowersję (i mało taktowne).

Nawet gdy pominiemy trenera i w dobrej wierze zwrócimy się bezpośrednio do rodzica/zawodnika z innego klubu, to i tak prawdopodobnie zostaniemy odrzuceni. W końcu ten rodzic/zawodnik sam dokonał tego wyboru.

Nikt nie lubi się mylić. Tym bardziej uświadomiony o błędzie z zaskoczenia. Przez nieznajomego. Przy takim (nieumyślnym) ataku na ego najpewniejszą postawą będzie defensywa swojego historycznego wyboru. 🤺

Wobec tego, czy jest to sytuacja bez wyjścia? Nie. Da się to rozwiązać inaczej.

Rozwiązanie sportowego gentlemana 🎩

Content marketing. Pisałem więcej o tej formie marketingu m.in. tutaj.

Zasadniczo nie atakowałbym nikogo. Szkoda na to czasu i Twojej energii. Jestem zwolennikiem merytokracji (opierania się na faktach, nie opiniach).

A dlaczego o tym piszę?

...bo content marketing (vel marketing treści) umożliwia poruszanie tematów niekompetencji w sposób pozbawiony kontrowersji.

Jeżeli naszym celem jest wyedukowanie rodzica lub zawodnika to najlepszą drogą do tego jest robienie tego w nienachalny sposób (bez spychania ich do obrony swoich decyzji). Bez cytowania personaliów czy nazwy organizacji.

Nienachalne jest dzielenie się wiedzą w swoich i nieswoich kanałach marketingowych (np. strona WWW lub udzielenie wywiadu).

Liczba zdobytych medali nie jest jedynym wyznacznikiem sportowych kompetencji. Medale można zdobywać pomimo swoich metod treningowych/dydaktycznych. 🥉

Twój wysiłek daje rodzicowi narzędzie do świadomego wyboru sportowej drogi dla swojego dziecka. Każda ze stron na tym skorzysta. Rodzic, Twój klub i polski sport.

Przykłady tematów do podjęcia

  1. Pedagogiczne kompetencje dobrego trenera [dyscyplina sportu]
  2. Pedagogiczne błędy trenerów na zawodach sportowych.
  3. Jak (i dlaczego) powinien wyglądać trening [dyscyplina] do [wiek] roku życia?
  4. Dlaczego utytułowany zawodnik ≠ kompetentny trener?
  5. Szkodliwe mity treningowe popularne w [dyscyplina]

Współpraca (kluby 100-700) 🚁

Planujesz rozwinąć swój klub przez content marketing? Chcesz uniknąć podstawowych błędów i zwiększyć efektywność Twoich treści? Porozmawiajmy.

Jestem zainteresowany