#16: Jak z klasą wskazywać niekompetencje innych klubów sportowych?
Trudno jest mieć pewność co do kogoś niekompetencji. Rzadko pojawiają się kategoryczne przykłady i nie każdy potrzebuje najlepszego specjalisty na rynku.
Z drugiej strony obowiązkiem trenera jest edukować. Dobrze realizować tę misję również poza gronem swoich zawodników (oni już są w dobrym miejscu).
Tylko jak z klasą wskazywać niekompetencje innych klubów sportowych? Marketingiem. Marketingiem klubu sportowego.
Problem niekompetencji a zachowanie klasy
Trudno rzetelnie ocenić trenera lub klub sportowy na podstawie obserwacji zaledwie wycinka ich pracy. Niewiele widać z zewnątrz. Nie znamy dokładnie warunków współpracy i celu, jaki ma osiągnąć.
Wywoływanie kogokolwiek z imienia i nazwiska (lub nazwy) często będzie bezowocne i postrzegane jako pragnienie uwagi przez kontrowersję (i mało taktowne).
Nawet gdy pominiemy trenera i w dobrej wierze zwrócimy się bezpośrednio do rodzica/zawodnika z innego klubu, to i tak prawdopodobnie zostaniemy odrzuceni. W końcu ten rodzic/zawodnik sam dokonał tego wyboru.
Nikt nie lubi się mylić. Tym bardziej uświadomiony o błędzie z zaskoczenia. Przez nieznajomego. Przy takim (nieumyślnym) ataku na ego najpewniejszą postawą będzie defensywa swojego historycznego wyboru. 🤺
Wobec tego, czy jest to sytuacja bez wyjścia? Nie. Da się to rozwiązać inaczej.
Rozwiązanie sportowego gentlemana 🎩
Content marketing. Pisałem więcej o tej formie marketingu m.in. tutaj.
Zasadniczo nie atakowałbym nikogo. Szkoda na to czasu i Twojej energii. Jestem zwolennikiem merytokracji (opierania się na faktach, nie opiniach).
A dlaczego o tym piszę?
...bo content marketing (vel marketing treści) umożliwia poruszanie tematów niekompetencji w sposób pozbawiony kontrowersji.
Jeżeli naszym celem jest wyedukowanie rodzica lub zawodnika to najlepszą drogą do tego jest robienie tego w nienachalny sposób (bez spychania ich do obrony swoich decyzji). Bez cytowania personaliów czy nazwy organizacji.
Nienachalne jest dzielenie się wiedzą w swoich i nieswoich kanałach marketingowych (np. strona WWW lub udzielenie wywiadu).
Liczba zdobytych medali nie jest jedynym wyznacznikiem sportowych kompetencji. Medale można zdobywać pomimo swoich metod treningowych/dydaktycznych. 🥉
Twój wysiłek daje rodzicowi narzędzie do świadomego wyboru sportowej drogi dla swojego dziecka. Każda ze stron na tym skorzysta. Rodzic, Twój klub i polski sport.
Przykłady tematów do podjęcia
- Pedagogiczne kompetencje dobrego trenera [dyscyplina sportu]
- Pedagogiczne błędy trenerów na zawodach sportowych.
- Jak (i dlaczego) powinien wyglądać trening [dyscyplina] do [wiek] roku życia?
- Dlaczego utytułowany zawodnik ≠ kompetentny trener?
- Szkodliwe mity treningowe popularne w [dyscyplina]
Współpraca (kluby 100-700) 🚁
Planujesz rozwinąć swój klub przez content marketing? Chcesz uniknąć podstawowych błędów i zwiększyć efektywność Twoich treści? Porozmawiajmy.
Jestem zainteresowany